vineri, 25 ianuarie 2013

Colier din seminţe de dovleac




Este o idee mai veche, încă când am făcut felinarul de dovleac pentru un proiect pe care băiatul meu cel mare l-a avut la grădi.
Mi-au rămas seminţele... Cu o parte din ele – şi ceva boabe de porumb – am creat „Brăduţul argintiu” pentru Crăciun. Iar cu restul am făcut colierul.

Mai întâi se spală cu atenţie seminţele, eventual se degresează cu săpun sau detergent, se usucă bine şi se înlătură cojile alunecoase, care împiedică vopsirea.
Seminţele, poziţionate longitudinal, se cos într-un şir suficient de lung. Este nevoie de puţină grijă, pentru că sunt uşor fragile, dar nu este o treabă dificilă şi, după puţin antrenament, lucrurile merg strună. Se poate folosi aţă albă (oricum se va vopsi ulterior, împreună cu seminţele) sau aţă colorată în nuanţa pe care o va avea colierul.
Cu ajutorul unor culori acrilice, se începe decorarea. Se pot vopsi mai multe seminţe deodată sau fiecare pe rând, după răbdarea fiecăruia. Oricum, este bine să se folosească tehnica „mozaic” pe care am utilizat-o eu (colorarea succesivă cu mai multe nuanţe a fiecărei seminţe, pentru a acoperi eventualele suprafeţe albe care mai apar).
Eu am preferat un amestec de nuanţe de verde şi albastru, marine, pentru a-mi aduce aminte de vară.
După uscarea vopselei, se fac corectările de colorare, dacă este cazul, iar la final se aplică un strat de lac (chiar şi de unghii, dacă aveţi suficient), pentru stabilizarea culorii. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu