vineri, 24 mai 2013

CD-uri decorate cu pietre colorate


Gândite de mine ca suporturi speciale pentru căni şi recipiente fierbinţi, CD-urile ornamentate cu pietre pot fi utilizate şi ca obiecte de decor, mai ales dacă folosiţi pietrele colorate.

Eu am făcut mai multe variante de CD-uri: unele pe care am lipit pietre simple, altele pe care le-am decorat cu pietre colorate şi câteva pe care am aplicat forme din sticlă, uşor aplatizate.
Cam aşa arată:




Materiale necesare: pietre obişnuite sau colorate/bile din sticlă, şmirghel, superglue, CD-uri.

CD-urile, care vor servi ca suport pentru lipirea pietrelor, se şterg, fără a apăsa prea tare, cu o bucată de şmirghel.
Această etapă este necesară pentru a înlătura stratul lucios care împiedică aderenţa lipiciului.
Pentru a obţine acelaşi efect, puteţi de asemenea să pictaţi faţa strălucitoare a CD-urilor folosind cu acuarele. Alegeţi  nuanţe apropiate de cea pe care o au pietrele colorate pe care le aveţi la dispoziţie.

Înainte de a începe aplicarea pietrelor, aşezaţi-le, de probă, pe cercul CD-ului, ca să vedeţi cum se vor încadra şi potrivi unele cu altele. Trebuie să formeze un tot cât mai unitar. Alegeţi pietre de aproximativ aceleaşi dimensiuni şi cât mai asemănătoare ca formă, înălţime etc.




Cele mai indicate pietre sunt cele de râu, care sunt ovale şi destul de plate, fără diferenţe mari de nivel, dar se pot folosi şi pietre dintre cele mai obişnuite. Eu am făcut proba şi funcţionează, iar recipientele stau destul de stabil.
 
Puneţi câte o picătură de superglue pe piatră, adăugaţi lipici şi pe suprafaţa CD-ului, aşteptaţi câteva secunde, apoi aplicaţi piatra pe CD şi apăsaţi uşor deasupra. Pentru fiecare piatră, aşteptaţi câteva momente, apăsând. 


 La fel se procedează şi pentru lipirea „bilelor” din sticlă, care şi aderă mai uşor la suprafaţa CD-ului.



La final...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu