vineri, 2 august 2013

Bărcuţe din polistiren expandat



Pe lista preocupărilor de vară, am trecut din timp şi realizarea unor bărcuţe de navigaţie uşoară şi lipsită de pericole. Adică, pe scurt, în cadă.
Pentru poze am folosit un lighenaş, despre care sunt însă convinsă că nu redă adevărata dimensiune a capacităţilor noastre marinăreşti şi nici potenţialul de distracţie al unor astfel de nave, care pot fi, după caz, de război sau de croazieră. Cei doi băieţi ai mei au mizat mai mult pe prima variantă.

Materiale necesare: două bucăţi de polisteren exapandat de formă dreptunghiulară, folie de aluminiu, două beţe de frigărui, hârtie colorată.



Zăpada artificială provine, bineînţeles, de la un ambalaj oarecare (mi se pare că al nostru era de la un volan de jucărie). Aceasta se taie în dreptunghiuri potrivite şi cu o suprafaţă destul de mare pentru a le asigura plutirea.



Din folia de aluminiu (pentru gătit) de taie două dreptunghiuri ceva mai mari decât cele de polistiren, pentru a putea acoperi complet bărcuţele.
Dreptunghiurile se învelesc în folie de aluminiu şi se împachetează bine (mai ales la capete), ca să nu se desfacă. Acest lucru este important, pentru a nu risca un accident acvatic tocmai în toiul distracţiei.



Beţele de frigărui de colorează cu acuarele simple (doar vopseaua, fără adaos de apă dacă se poate; dacă nu, apa trebuie să fie într-o proporţie cât mai mică). Apoi se taie din ele un sfert şi se păstrează partea mai mare.
Cu vârful ascuţit al beţelor se înţeapă ferm bărcuţa către o laterală, apoi se înfige băţul cu partea boantă în suprafaţa jucăriei. 



Avem, deja, catargul. Deci, trebuie să avem şi steagul.
Din hârtie colorată sau, mai bine, din carton imprimat, se taie două dreptunghiuri. Acestea se înfig în beţele de frigărui.



Noi (adică eu) am făcut două mici greşeli. Am folosit hârtie obişnuită şi stindardele s-au cam îndoit din pricina aburului. Doi: am folosit steaguri diferite cromatic şi am fost nevoită să mă răzgândesc, pentru ca niciunul dintre copii să nu aibă un steag mai prejos sau... mai presus. În poze apar ambele variante.




La cererea băiatului meu cel mare, am făcut şi o fotografie experiment (invert colors), care lui i s-a părut foarte simpatică şi demnă de a fi imortalizată şi în spaţiul virtual.



4 comentarii:

  1. Sunt foarte frumoase! Noi am facut ceva similar din dopuri de pluta (3) prinse intre ele cu elastic si cu un catarg dintr-o scobitoare, avind drept steag o bucata de plastic de la un pahar de unica folosinta. Evident, au fost "plutele piratilor". Au supravietuit mai multor balaceli la baie, deci sunt OK. Vom incerca si modelul vostru, sa ne diferentiem "flota".

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place ideea voastra. Dopurile de pluta sunt prinse unul peste altul sau unul in prelungirea celorlalte?

    RăspundețiȘtergere
  3. unul linga altul.
    aici e pluta noastra:
    https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/248115_383615405093089_428821132_n.jpg

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata superbine! Imi place. Si mi-a dat si o idee.

    O "competitie" de vara intre cele cateva site-uri/bloguri de bricolaje si handmade pentru copii. Ma gandeam sa propunem o tema comuna de bricolat tuturor acestor bloguri (inclusiv noua), aleasa democratic (nu stiu, un tablou eco, de exemplu).

    Termen 2 saptamani, fiecare interpreteaza tema in mod personal, alege materialele dorite etc. Concursul sa fie promovat pe toate site-urile participante, cu lucrarile aferente, voturile sa fie comentariile, sa zicem (nu m-am gandit la detalii precise), iar premiul sa constea in promovarea lucrarii castigatoare tot pe fiecare site participant.

    Competitia ar fi mai degraba un pretext pentru un fel de inter-promovare a blogurilor cu tematica respectiva si o modalitate de a ne cunoaste mai bine nu atat concurenta, cat comunitatea.

    Ce zici?

    RăspundețiȘtergere