luni, 29 iulie 2013

Melc-codobelc din carton răsucit




Rămas dintr-un proiect mai vechi şi folosit ca suport pentru ochişorii din cartoane de ouă, aveam un melc multicolor din fâşii de carton.
A fost ascuns de mine într-un dulap „sigur”, dar băieţelul meu cel mare l-a descoperit şi m-a întrebat de ce melcului îi lipsesc ochii şi corniţele. „S-a stricat?”
Atunci mi-am dat seama că arăta ca o cochilie fără chiriaş şi m-am decis să-l definitivez.

Şi, astfel, epopeea melcului a căpătat şi un sfârşit. Este adevărat că a durat 6 luni de la începerea proiectului (ianuarie) până la finalizarea lui (iulie), dar niciodată nu e prea târziu.



Materiale necesare: carton gros, acuarele, lipici solid, sârmă pluşată, hârtie quilling, capsator, foarfece, cutter.

Mai întâi trebuie să identificaţi sursa optimă de carton: adică suficient de mult încât să obţineţi mai multe benzi. Se pot folosi ca material 2 cutii de pizza mici sau o cutie pizza mare. Am tăiat cartonul cu cutterul în fâşii de aproximativ 4 cm lăţime şi am avut nevoie de vreo 20 de benzi egale pentru a obţine o cochilie cu un diametru de 12-13 cm.

După obţinerea fâşiilor de carton, urmează colorarea lor. Pentru a simplifica procesul, întindeţi culoarea cu ajutorul unui burete. Evitaţi udarea buretele, altfel nuanţele vor fi mai pale, iar carton se va uda şi se va umfla neplăcut.


Începeţi formarea cochiliei. Luaţi o fâşie colorată şi înfăşuraţi-o strâns în formă de melc.
Peste aceasta, adăugaţi treptat restul benzilor, după ungerea acestora cu lipici solid.
Apăsaţi bine după fiecare nouă bandă adăugată, pentru a se lipi bine. E nevoie de ceva răbdare şi de ceva timp între fiecare lipire, necesar pentru uscarea cartonului.






Când cochilia este gata, mai tăiaţi o fâşie din acelaşi carton de pizza şi faceţi corpul melcului. Acesta se ataşează foarte bine cu lipici pe partea exterioară a cochiliei.



Tăiaţi în două o sârmă pluşată şi prindeţi corniţele de „cap” cu un capsator.





Din două bucăţi de hârtie quilling gata tăiată am făcut şi ochişorii.
Am adăugat un nas şi o gură din hârtie colorată.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu