miercuri, 19 iunie 2013

Tricou desenat cu creioane cerate


Vine vacanţa... ura! Dar, înainte de vacanţa mare, este serbarea de final de an.
Pentru serbare, am primit rolul de greieraş şi am fost foarte încântaţi.
Nefiind nevoie de un costumaş în toată regula, ci numai de un câteva elemente simbolice în concordanţă cu rolul şi care să întruchipeze cât mai bine personajul, m-am hotărât să desenez pe un tricou alb un greier.
Şi cum cel mai reprezentativ greieraş al lumii poveştilor şi desenelor animate este celebrul Jiminy Cricket, el a devenit şi personajul principal al tricoului nostru.




Desigur, cu ajutorul creioanelor colorate se poate face, la fel de bine, orice fel de desen.

Materiale necesare: un tricou, creioane cerate, pix, eventual o bucată de calc.

Mai întâi, am desenat pe tricou, direct cu pixul, conturul greieraşului.
Tricoul trebuie aşezat pe o masă de călcat sau între cele două feţe ale lui trebuie aşezată o foaie de hârtie/un carton, pentru a evita pătarea spatelui. Acelaşi lucru e valabil şi pentru faza colorării.




Se poate folosi un calc pentru a copia după un desen forma greieraşului. Apoi calcul se aplică pe tricou şi, apăsând bine cu pixul, atâta cât mina să lase urme pe tricou, se urmează liniile desenului.

După aceea, conturul se accentuează cu un creion cerat de culoare neagră.




Urmează colorarea interiorului desenului. Este bine să apăsaţi creionul pe material şi chiar să coloraţi de două ori suprafaţa, pentru ca nuanţele să se imprime în ţesătură.  



După terminarea acestei etape, treceţi fierul încălzit deasupra desenului, căldura fixând mai bine culorile şi omogenizându-le (prin topirea superficială a cerii). Când călcaţi, nu mutaţi fierul dintr-o parte în alta deasupra desenului. Culorile se pot amesteca într-un tot ambiguu şi nu prea frumos. Menţineţi fierul de călcat câteva secunde pe câte o porţiune, ridicaţi, presaţi iarăşi etc., până când acoperiţi tot desenul.




Bun, am terminat! Ba nu.
Totul era bine până aici, cu excepţia faptului că greieraşul arăta cam stingher pe întinderea albă a tricoului. Prin urmare, ne-am hotărât să ne continuăm opera. Am trasat linii curbe colorate în jurul greieraşului, suprapunând fără grijă culorile.

Ajutor de nădejde mi-a fost, desigur, proprietarul tricoului.





Încă o etapă. Chiar înainte de final, am constatat că, în procesul de colorare, s-a întâmplat un mic accident pe spatele tricoului. O pată măruntă de culoare violet.
Cum să facem să o acoperim? Facem un curcubeu.
Şi, astfel, am desenat şi spatele în ROGVAIV.



A, şi să nu uităm. Costumul a fost completat de antenuţele cu sârmă pluşată şi hârtie quilling.


Bine de ştiut:

  • Tricoul nu se spală la maşină, ci de mână, cu apă şi săpun. Culorile nu se vor fana şi nu se vor amesteca.
  • De asemenea, este bine să evitaţi stoarcerea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu